Zondag 2 en maandag 3 augustus 2015

4 augustus 2015 - Niagara Falls, Canada

Zondag 2 augustus 2015

We begonnen met een zeer uitgebreid ontbijt in het hotel; muffins, bagels, zelfgebakken wafels of toast, scrambled egg, worstjes, fruit, yoghurts, cereals, ruim assortiment drank. Dit was voor ons ( voor Canadese begrippen ) zeer uitgebreid. Bij diverse hotels was geen ontbijt inbegrepen ( of niet te verkrijgen ) of een beetje eenvoudig; Croissants met jam, toast, yoghurt met cereals, wat fruit, drank en kleine muffins. Prima, maar vergeleken met wat er vandaag geserveerd werd, was het wat we eerder kregen wat sober. Andere dagen aten we op de hotelkamer bijvoorbeeld yoghurt met aardbeien, frambozen, bramen en/of blauwe bessen met Special K en lijnzaad, ook niet verkeerd. De hotelier was zeer geïnteresseerd in onze ervaringen in zijn hotel en of we onze ervaringen op Tripadvisor wilden zetten. Het personeel was overal zeer vriendelijk en voorkomend en wilde het ons vooral naar de zin maken. Na het ontbijt vervolgden we onze reis naar Niagara Falls. Onderweg stopten we bij Vaughan Mills voor een shopsessie. Nou dat hebben we geweten, voor iedereen gave items kunnen scoren; weer wat lingerie ( hoefden we geen ondergoed te wassen), een gave lange zomerjurk voor Milicia, shirts voor Jos en Katja kan niet zonder tas (;. Om half zes wilden we verder rijden en werden bij de buitendeur ontvangen door een heuse hoosbui ( op de tv zagen we later: met hagelstenen ) Dus weer terug naar binnen en bij de Grillclub een gezonde, lekkere maaltijd gegeten. Na een uur was het gelukkig weer droog en reden naar het volgende hotel in Niagara Falls. Veel auto’s op de weg van en naar Toronto. Ingecheckt en nog even een duik genomen in het zwembad en lekker gebabbeld en gebubbeld in de Hottub. Het zwembad lag middenin het hotel met allerlei activiteiten eromheen; speeltuin met glijbanen, een poolbar, verschillende tafels waren bezet door kaartspelende heren. Rondom het zwembad waren ook hotelkamers gelegen en wij waren toch wel blij dat onze hotelkamer op de vierde verdieping was, i.v.m. de zwembadgeluiden.

Maandag 3 augustus

Vroeg op vandaag! Het gaat een intensieve dag worden. Nou dat was het.. Eentje voor in de boeken. Vandaag hebben we de Niagara Falls bezocht. Stipt om negen uur hebben we de Adventure passen opgehaald waarmee we naar een 4D-film over de falls konden kijken, achter het water van de waterval konden lopen, met een boot naar de watervallen kunnen varen en een “white water walk” kunnen doen. Dit is een wandeling  vlak langs de rivier, waar het water kolkt en erg wild is. De linker waterval is die vanuit de USA en de grootste, meest indrukwekkende; the horseshoe waterval ia de Canadese.

In deze volgorde hebben we de vier activiteiten ook gedaan. En wat was het indrukwekkend!

Op één van de foto’s zie je de boot waarmee we ook hebben gevaren. Bij iedere activiteit kreeg je een poncho, en die had je ook echt wel nodig. Na de eerste activiteit waren we al zeiknat, maar gelukkig ook zo weer droog! Vooral bij de boot, waarmee we het meest dichtbij zijn geweest hebben we een gratis douche gekregen. Het was voor ons heel bijzonder dat we de Niagra falls met bijna alle weersomstandigheden hebben gezien. Van donkere wolken op de achtergrond, tot zonneschijn inclusief regenboog.

Nadat we alle activiteiten hadden gedaan zijn we naar een botanische tuin gegaan, waar papa helemaal in zijn habitat was. “Het leek wel alsof ik in mijn schooltuin in Boskoop was”. Papa heeft een grote wandeling gemaakt en ondertussen hebben mama en ik gechilled in het park. Vervolgens zijn we weer downtown gegaan om met uitzicht op de watervallen een hapje te eten, om daarna deze indrukwekkende dag af te sluiten met een gigantisch vuurwerk.

1. Fam van der Knaap:
    4 augustus 2015
    Waanzinnig gaaf om met jullie "mee" te reizen zo en alles een beetje mee kunnen beleven!
    Wat een spectaculaire vakantie!
    Alleen jammer dat er geen foto's bij zijn dit keer, maar die houden we wel te goed! Groetjes van de Knaapies uit Wateringen
  2. Fam van der Knaap (2):
    5 augustus 2015
    Wat een belevenissen bij de Niagara Falls. Bijzonder om het met verschillende weersomstandigheden te zien. We kijken uit naar de foto's!